مرسدس بنز اس کلاس 2018
مقالات

مرسدس بنز اس کلاس 2018 / خودرو اصیل آلمانی

شرکت مرسدس بنز آخرین بار چندین مدل از خودرو لوکس اس کلاس از جمله W222 را سال 2014 معرفی کرد. این مدل از تمامی فناوری های روز از جمله سیستم های ایمنی و سرگرمی همچون ماساژ صندلی، پخش کننده عطر، سیستم تعلیق اتوماتیک Body Control air و برخی ویژگی های دیگر بهره می برد.

سپس در سال 2015 شرکت بی ام و تصمیم گرفت نسل جدید سدان لوکس خود سری 7 را معرفی کند و از محصول 2014 مرسدس بنز پیشی گیرد. در سال 2016 مرسدس برنامه ای برای معرفی نسل جدید سدان لوکس خود نداشت اما در سال 2017 با معرفی چندین مدل از اس کلاس 2018 به جبران گذشته پرداخت. البته پیشتر نیز رقیب آن آئودی از A8 نسل جدید رونمایی به عمل آورد که در طراحی چشمگیر و به مشخصات بزرگی مجهز شده بود. حال ما قصد داریم در این مطلب بررسی از اس کلاس 2018 مرسدس بنز داشته باشیم تا بیشتر با آن آشنایی پیدا کنیم.

قدرت

به نظر می رسد در بخش پیشرانه مرسدس بنز سعی کرد اس کلاس را به یک سدان لوکس قدرتمندتری تبدیل کند. یک پیشرانه 12 سیلندر بای توربو 621 اسب بخاری در کنار گیربکس هفت سرعته اتوماتیک از مدل AMG S65 قدرت کاملی را برای محصول مرسدس به ارمغان می آورد. البته نسخه هیبریدی دارای توانی 400 اسب بخاری بوده و مدلی کارآمدتر از نسخه رده بالا اس کلاس است. انتظار می رود مرسدس در یک الی دو سال آینده مدل هیبریدی برای نسل بعدی و GLS در نظر گیرد. مدل استاندارد نیز از موتور توربودوقلو شش سیلندر 362 اسب بخاری بهره می برد که با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک قدرت بالایی به سدان لوکس می بخشد. مرسدس بنز نیز مدل شاسی بلند سری S را با نام GLS عرضه می دارد که در آینده نسل جدید آن از راه می رسد.

مرسدس بنز اس کلاس 2018

مرسدس در مدل S560 از یک پیشرانه 4.0 لیتری بای توربو AMG هشت سیلندر با خروجی 463 اسب بخار درنظر گرفته است. این نسخه 13 اسب بخار بیش از اس 500 با پیشرانه 4.7 لیتری قدرت تولید می کند. با غیرفعال سازی سیلندر در کنار گیربکس 9 سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت نیز کمتر می شود. اما در این میان مدل S63 یک خودرو بسیار پرتوان در این سری محسوب می شود. زیرا با پیشرانه 4.0 لیتری بای توربو هشت سیلندر می تواند به قدرت 603 اسب بخار برسد که به نوعی در میان رقبا کم نظیر است. این نسخه در مقایسه با E63 رده پایین تر نه تنها مدلی لوکس محسوب شده، بلکه توان بیشتری برای آن در نظر گرفته شد. با وجود سیستم 4Matic Plus می توان گشتاور را در چرخ های عقب و جلو تغییر داد. در مقایسه با محصول آئودی که با پیشرانه هشت و شش سیلندر 335 و 453 اسب بخاری همراه هستند و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در کنار سیستم چهارچرخ محرک Quattro برای آنها در نظر گرفته شده، محصول مرسدس بنز حرف های بسیاری برای گفتن دارد. A8 رقیب مستقیمی برای اس کلاس بوده که دو شرکت سعی می کنند با افزودن ویژگی های قابل توجه آنها را لوکس و قابل توجه سازند. البته با وجود وزن کمتر آئودی کمی عملکرد این خودرو در سرعت های بالا بهتر است.

سیستم تعلیق

شرکت بنز در سال 2014 از سیستم Magic Body Control بوسیله یک دوربینی به راننده اجازه می داد که به کنترل سیستم تعلیق خودرو در اس کلاس بپردازد. اما مدتی بعد آئودی فناوری AI active را که پیشرفته تر از سیستم مرسدس محسوب میشد با قابلیت تنظیم سیستم تعلیق و اندازه گیری ضربه وارد شده و عملکرد آن یک مدل هوشمند محسوب می شد. سپس مرسدس در نسل بعدی GLS تصمیم گرفت سیستم تعلیق بهبودیافته ای را برای جبران سیستم پیشین به کار گیرد و موفق نیز شد. این سیستم در اس کلاس نسل جدید نیز به کار گرفته شده و عملکرد بهتری به مدل بخشید.

مرسدس بنز اس کلاس 2018

مدل 12 سیلندر AMG S65 از فناوری جدید بنز در سیستم تعلیق بهره می برد که در کنار پیشرانه قدرتمند، چنین سیستم تعلیقی آن را به خودرو پرتوانی تبدیل می کند. البته در سیستم تعلیق A8 نسل جدید نیز آئودی بهبودی هایی حاصل کرده تا مدل به خودرو قدرتمندی تبدیل شود. این تعلیق در S کلاس جدید به خوبی مشاهده می شود و محصول آئودی نیز یک مدل قابل توجه در این زمینه محسوب می شود. با تمامی این تفاسیر دو مدل خودرو به عنوان برندهای مطرح تولیدکننده، فناوری های بروزی را مورد استفاده قرار دادند.

آناتومی

کمتر شرکتی بوده که از سیستم رانندگی خودران سطح 3 در محصول خود بهره گیرد اما مرسدس این جرات را به خود داده تا سیستم رانندگی خودران سطح 2 را به کارگیرد و اس کلاس را به یک مدل هوشمند تبدیل کند. این سیستم در کنار فناوری Active Steer Assist کمک می کند تا خودرو بدون اختیار راننده حرکت هوشمندانه و ایمنی داشته باشد. البته انتظار داریم در نسل های بعدی از سطح بالاتر فناوری خودران بهره گرفته شود. برای مدل 2018 مرسدس کروزکنترل و سیستم کمک فرمان را ارتقا بخشیده تا تعادل کافی را حاصل کرده و خودرو عملکرد با ثباتی از خود نشان دهد. اگرچه سیستم های مرسدس حرف های بسیاری برای گفتن دارند اما Route-Based Speed Adaptation سیستم آئودی را اگر پیروز بدانیم حقیقتا راست گفتیم. زیاد در بررسی ها توانسته عملکرد بهتری داشته و به عنوان یک سیستم پیشرفته آئودی تلاش کرده این سیستم رو کامل سازد اما مرسدس چنین سیستمی توسعه نداد.

ایمنی

مرسدس از هر نوع فناوری ایمنی در اس کلاس 2018 بهره گرفته تا به رانندگان این خودرو کمک کند تا از ایمنی بالایی برخوردار باشند. یکی از این فناوری ها کمک ترمز برای فرمان بوده که اگر راننده در شرایط بحرانی قرار گرفت، خودرو خود به کنترلش پرداخته و به داخل خط هدایت شود. در دیگر ویژگی های با سیستم ترمز اضطراری، سیستم عدم برخورد به جلو و برخی دیگر اشاره داشت. چنین ویژگی هایی اس کلاس را به یک مدل بزرگ تبدیل کرده و مرسدس نیز آن را قابل توجه ساخته است. آئودی نیز همچنین از این فناوری برای جلوگیری از حوادث بهره می گیرد که از جمله باید به سیستم Pre Sense 360 و سیستم تعلیق هوشمند AI آئودی اشاره کرد. آئودی از سیستم های ایمنی بسیاری در مدل های رده بالا خود بهره می گیرد که در مدل های میان رده برخی سیستم های فعال نیستند. مرسدس بنز نیز تلاش کرده فناوری های مختلفی را در اس کلاس سدان پریمیومی شرکت آلمانی از ویژگی های مختلف ایمنی بهره می برد که علاوه بر تعدد سیستم ها، بسیار مدرن و پیشرفته میباشد. به هر حال آلمانی در زمینه خودروسازی بسیار مطرح هستند و سعی می کنند ویژگی های بزرگ برای محصولات خود در نظر گیرند.

طراحی داخلی و راحتی

در فضای داخلی مرسدس بنز در یک کلام سنگ تمام گذاشته و بهترین ها را برای اس کلاس نسل جدید در نظر گرفته است. تریم لوکس و باکیفیت چرمی که در رنگ های کرمی، سفید، قهوه ای و برخی دیگر به فروش می رسد، اس کلاس را به یک سدان کامل پریمیومی تبدیل کرده است. صفحه نمایش بزرگ لمسی 12.3 میلی متری همگام با پشت آمپر بوده و از طریق کلیدهای قرار گرفته در کنسول میانی یا روی فرمان می توان تنظیماتی را انجام داد. فرمان نسبت به نسل پیشین بروزرسانی شده و حالت اسپرت به خود گرفته است. راحتی حرف نخست را در فضای داخلی اس کلاس می زند به شکلی که کیفیت به خوبی احساس شده و ماساژورهایی نیز در درون صندلی ها جای گرفته است. با یک کلید می توان عطری در فضای داخلی پخش کرد که رایحه خوشبخو و آرامش بخشی بوده و به شکل استوک قابل تهیه است. پرده های پنجره و عقب به شکل اتوماتیک قابل تنظیم هستند. سیستم تهویه آن کامل بوده که باید به گرما و سرما بوده و صندلی ها همگی با حافظه همراه هستند و قابلیت تنظیم برای راحتی بیشتر دارند. تریم داخلی اس کلاس همانطور که گفته شد بی نقص است و به سختی می توان ایرادی داشت و یکی دیگر از ویژگی های آن سیستم روشنایی داشبورد جلو بوده که در چندین رنگ قابل تنظیم می باشد.

مرسدس بنز اس کلاس 2018

هر آنچه که در باره طراحی داخلی و فناوری های موجود در آن بگوییم قطعا کم گفته شده است. مرسدس بنز تمام تلاش خود را کرده تا یک محصول لوکس تمام عیار به مشتریان خاص خود ارائه دهد و موفق نیز شد. شما می توانید در هنگام نشستن درون این مدل آرامش را احساس کنید و از ویژگی های سرگرمی مختلف آن نیز لذت ببرید.

تجربه رانندگی

اس کلاس در زمینه رانندگی یک خودرو بسیار راحت بوده که رانندگی نرم و راحتی را برای افراد به دنبال خواهد داشت. برخی خودروها در طول رانندگی خستگی را در پی دارند اما اس کلاس چنین نیست و حتی در رانندگی های طولانی می تواند تجربه خوبی کسب کرد. مدل های مختلف شش یا هشت سیلندر اس کلاس تفاوتی در نوع رانندگی نداشته و همگی راحت و لذت بخش هستند. با سیستم توقف /خاموش خودکار می تواند بیشتر قابل توجه باشد که در S450 نسبت به S560 یا A8 آئودی بهتر است. هر دو مدل هشت یا شش سیلندر 0تا100 کیلومتر سریعی داشته و صدا بلندی را نمی توان در داخل کابین از موتور شنید به نوعی تصور می کنید درون هواپیما قرار دارید. البته مدل AMG S63 متفاوت بوده زیرا یک خودرو کاملا اسپرتی بوده و شرکت خودروساز نیز سعی کرده ویژگی برای شنیدن صدا موتور را محیا سازد.

مرسدس بنز اس کلاس 2018

نتیجه گیری

اس کلاس یک مدل لوکس بوده که مرسدس بنز سعی کرده تمامی فناوری های مدرن کنترل خودرو را روی آن تعبیه کند. فناوری هایی که رانندگی در این مدل را لذت بخش کرده و آن را به یک مدل تمام عیار تبدیل نمود که دست کمی از رقبا هم وطن خود ندارد. از آنجایی که آئودی برند رقیب مرسدس بنز محسوب می شود بهتر است محصول پرچمدار آن یعنی A8 را به قیاس با اس کلاس 2018 دانست. اس کلاس یک نمونه فوق العاده از خودرو پیشرفته بوده که در کنار طراحی مجذوب کننده، از پیشرانه، ایمنی، فناوری و برخی ویژگی های بزرگ دیگر بهره می برد.

مقایسه مرسدس بنز S کلاس 2018 با آئودی A8 L 2019

  مرسدس بنز Sکلاس 2018 آئودی A8 L 2019
قیمت پایه 90.895دلار تا 230.495 دلار 90.000دلار تا 110.000 دلار
مشخصات کلی موتور جلو، RWD / AWD ، 4/5 نفره، سدان، 4 درب موتور جلو، RWD / AWD ، 4/5 نفره، سدان، 4 درب
پیشرانه ها
  • 3.۰ لیتری، 362 اسب‌بخار، 500 نیوتن‌متر، توربو، 24 سوپاپ شش سیلندر
  • DOHC 4.۰ لیتری، 463 اسب‌بخار، 700 نیوتن‌متر، توربو دوگانه ، 32 سوپاپ شش سیلندر DOHC
  • 4.۰ لیتری، 603 اسب‌بخار، 900 نیوتن‌متر، توربو دوگانه ، 32 سوپاپ شش سیلندر
  • DOHC 6.۰ لیتری، 621 اسب‌بخار، 1000 نیوتن‌متر، توربو دوگانه، 48 سوپاپ شش سیلندر DOHC
  • 3.۰ لیتری، 335 اسب‌بخار، 500 نیوتن‌متر، توربو، 24 سوپاپ شش سیلندر DOHC 
  • 4.۰ لیتری، 453 اسب‌بخار، 614 نیوتن‌متر، توربو دوگانه ، 32 سوپاپ هشت سیلندر DOHC
انتقال قدرت 7 یا 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
وزن کامل بدون سرنشین 2063 الی 2404 کیلوگرم 1950 الی 2041 کیلوگرم
فاصله محور 3164الی 3365میلی متر 3126میلی متر
طول 5255الی 5461 میلی متر 5300 میلی متر
عرض 1900الی 1925 میلی متر 1945میلی متر
ارتفاع 1493 الی 1498میلی متر 1488میلی متر
شتاب صفر تا صد 3.4الی 5.0ثانیه 4.0-5.7 ثانیه
مصرف سوخت شهری - بزرگراه - ترکیبی 13الی 18 –8 الی 11 –3.9 الی 4 لیتر در هر صد کیلومتر هنوز رتبه دهی نشده است
مصرف انرژی شهری - بزرگراه 177الی 259 – 120الی 160 کیلووات ‌ساعت در هر ۱۶۱ کیلومتر -
انتشارCO2 ترکیبی 245 الی 349 گرم در هر کیلومتر -
فروش در ایالات متحده در حال حاضر ( S560 RWD ، S65اواخر 2017) پاییز 2018

گالری تصاویر مرسدس بنز S کلاس 2018

مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 1
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 2
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 3
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 6
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 11
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 20
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 12
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 16
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 13
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 14
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 19
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 15
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 7
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 4
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 8
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 17
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 9
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 18
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 10
مرسدس بنز اس کلاس 2018 - 5


منبع: Motortrend


برچسب ها: مرسدس بنز بررسی خودرو بنز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید